Voor ieder bedrijf geldt dat er btw aangifte België gedaan dient te worden. Omdat dit een handeling is die per kwartaal of per maand terugkeert is het zeker het overwegen waard deze te automatiseren. Zo heb jij er minder werk aan en hoef je er ook minder tijd in te steken om de aangifte te doen.
Registreer alle transacties

Als je gebruik maakt van het geautomatiseerde boekhoudprogramma Yoursminc kun je dat voor diverse boekhoudzaken gebruiken. Als je de facturen (die voor inkomsten zorgen) en uitgaven erin registreert in een bepaalde periode heb je aan het einde daarvan een compleet overzicht wat er uit gegaan is maar ook wat er is binnengekomen. Dit overzicht kan dan dienen als basis voor je btw aangifte bij de juiste instantie voor de belasting. Het overzicht kun je veilig online versturen.
Maak de klantenlisting

Daarnaast is het ook mogelijk er de klantenlisting mee in orde te brengen. In België dient iedere onderneming te beschikken over een klantenlisting waarin de btw nummers vermeld staan van de klanten die voor meer dan 250 euro aan goederen of diensten bij je onderneming gehaald hebben. De complete lijst met alle bedragen samen kun je als onderneming jaarlijks indienen via Intervat. Als je alle inkomsten uit de facturen geautomatiseerd hebt is de klantenlisting ook eenvoudig te maken en heb je deze snel klaar om in te dienen.