1 Online marktplaatsen
Dries de Gelder van eCommerce Cafe zegt: een online marktplaats is een platform dat meerdere diensten of producten van derden partijen aanbiedt. De markttrend is al een paar jaar bekend, maar wordt steeds belangrijker. Voorbeelden van een online marktplaatsen zijn bijvoorbeeld Bol.com of Amazon. Veel van deze pakketten worden verkocht door derden en niet meer door de website zelf. Zelf een onderneming beginnen is tegenwoordig makkelijker dan ooit omdat je met heel de wereld in contact kan komen doordat iedereen actief is op het internet.
2 Levertijd over prijs
Laurenze Meskers van Bambuu voorspelt dat de “P” van prijs niet langer de belangrijkste trigger zal zijn: Mensen letten steeds meer op levertijden. Sinds de eerste coronagolf zie je duidelijk een stijging van het aantal dropshippers. Deze partijen krijgen echter vaak klachten over levertijden. Als gevolg hiervan zijn consumenten zich er steeds meer van bewust dat “vandaag besteld morgen in huis” niet altijd de standaard is. Onderscheid je daarom als onderneming door een snelle levertijd.
3 Mensen doen zelf onderzoek
Mensen doen steeds meer zelf onderzoek als ze een product gaan aanschaffen. Er bestaan veel prijsvergelijk websites en andere vergelijk websites zoals Tweakers of Witgoedvergelijk. Voordat mensen een aankoop gaan doen bekijken ze eerst een lijst wat de beste wasmachine van 2021 is voordat ze naar een aanbieder gaan om de aankoop te doen. Mensen doen nu liever zelf onderzoek door de toenemende webshops die niet te vertrouwen zijn. Het aantal ‘dropshippers’ is explosief gestegen sinds corona. Dropshippers hebben vaak lange levertijden en een slechte klantenservice.